Κλινική Άσκηση Ι

Κωδικός μαθήματος
5105
Μονάδες ECTS
10
Εξάμηνο
Εξάμηνο Ε
Κατηγορία μαθήματος
Περιγραφή μαθήματος

Προαπαιτούμενα μαθήματα: Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές (Β εξ.), Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας (Δ εξ.) 

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Με την ολοκλήρωσή του οι διδασκόμενοι αναμένεται να είναι σε θέση να παρέχουν λογοθεραπεία σε παιδιά με τη βοήθεια του επόπτη και πιο συγκεκριμένα:

  • Να παρατηρούν, να διακρίνουν και να καταγράφουν τη λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία τυπικού και μη τυπικού πληθυσμού
  • Να διενεργούν συνέντευξη με το κατάλληλο ιστορικό
  • Να διεξάγουν στοματοπροσωπικό έλεγχο σε παιδιά
  • Να χορηγούν σταθμισμένα εργαλεία αξιολόγησης και να εφαρμόζουν ανεπίσημα τεστ αξιολόγησης που αφορούν λογοθεραπευτικές διαταραχές παιδιών
  • Να κατανοούν τις διαφορές ανάμεσα σε διαφορετικές δοκιμασίες για παιδιά
  • Να αναλύουν το ιστορικό και τα αποτελέσματα της αξιολόγησης και να καταλήγουν σε συμπεράσματα
  • Να συνθέτουν στόχους λογοθεραπείας
  • Να γράφουν μακροπρόθεσμους/βραχυπρόθεσμους στόχους, αναφορά αξιολόγησης, πλάνα συνεδρίας και σημειώσεις τύπου SOAP
  • Να εφαρμόζουν τεχνικές λογοθεραπείας και να συλλέγουν δεδομένα κατά τη συνεδρία
  • Να ενημερώνουν συστηματικά το αρχείο του ασθενούς στο κλινικό πλαίσιο που παρακολουθεί
ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Κριτική ανάλυση δεδομένων
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη & Ομαδική εργασία
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής σκέψης
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Σύντομη Περιγραφή Μαθήματος: Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τους φοιτητές στη κλινική εμπειρία. Σε αυτό το πλαίσιο, οι φοιτητές θα μπορούν κάτω από εποπτεία να εισαχθούν στις κλινικές δεξιότητες με το να πάρουν συνέντευξη από έναν γονέα (λήψη ιστορικού), να διεξάγουν στοματοπροσωπικό έλεγχο στα παιδιά, να χρησιμοποιούν μη σταθμισμένες και σταθμισμένες δοκιμασίες σε παιδιά, να γράφουν μακροπρόθεσμους και βραχυπρόθεσμους στόχους, να γράφουν αναφορά αξιολόγησης, να γράφουν πλάνα συνεδρίας, να εφαρμόζουν τεχνικές λογοθεραπείας και να συλλέγουν δεδομένα κατά τη συνεδρία. Επίσης, οι φοιτητές θα πρέπει να είναι ικανοί να γράφουν σημειώσεις τύπου SOAP στο τέλος κάθε συνεδρίας και να τις διορθώνουν με τον επόπτη τους. Τέλος, οι φοιτητές θα μπορούν να εξασκούνται στην τάξη στα ως άνω και να συζητούν τα κλινικά περιστατικά σε δίωρα μαθήματα. Η έμφαση σε αυτή την κλινική άσκηση θα δοθεί σε περιστατικά παιδιών με οποιαδήποτε διαταραχή.

Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 μαθήματα. Ενότητες:

  • Συνέντευξη με τον γονέα
  • Λήψη ιστορικού
  • Διεξαγωγή στοματοπροσωπικού ελέγχου
  • Χρήση μη σταθμισμένων και σταθμισμένων μεθόδων αξιολόγησης
  • Γραφή βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων στόχων
  • Γραφή αναφοράς αξιολόγησης
  • Γραφή πλάνων συνεδρίας
  • Εφαρμογή τεχνικών λογοθεραπείας
  • Συλλογή δεδομένων κατά τη συνεδρία
  • Γραφή σημειώσουν SOAP
  • Παρουσίαση περιστατικών από τον κάθε φοιτητή (portfolio)
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις 

26

Αξιολόγηση περιστατικών και λογοθεραπεία

93

Αυτοτελής προσωπική μελέτη και γραφή portfolio με περιστατικά

40

Γραφή αναφορών και σημειώσεων όλων των ειδών

91

Σύνολο μαθήματος

250

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

50% του βαθμού θα προέρχεται από: την παρουσίαση των περιστατικών του κάθε φοιτητή διαμέσου του portfolio

(10%), ικανότητα διαχείρισης περιστατικών στα κλινικά πλαίσια 

(20%), ατομικές εργασίες(10%), φάκελος φοιτητή (10%) και το υπόλοιπο 50% του βαθμού θα είναι γραπτή τελική εξέταση.

Ανώτατο όριο απουσιών: 2 απουσίες

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Διανεμόμενα συγγράμματα μέσω του συστήματος πολλαπλής βιβλιογραφίας

  1. Βιβλίο [112692413]: ΚΛΙΝΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΣΤΗ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ, M.N. Hegde, Katrina Kuyumjian 
  2. Βιβλίο [94701759]: ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, ΚΑΜΠΑΝΑΡΟΥ ΜΑΡΙΑ 
  3. Βιβλίο [94643619]: Διάγνωση και Αξιολόγηση στην Λογοπαθολογία, Pindzola H. Rebekah, Plexico W. Laura, Haynes O. William 
  4. Βιβλίο [33155069]: ΟΔΗΓΟΣ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ, HEGDE 

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  1. American Journal of Speech and Hearing Research
  2. Folia Phoniatrica et Logopaedica

Ηλεκτρονικά βιβλία και άρθρα

  • Froma R. P., & Colleen W. K., (2016). Εγχειρίδιο Λογοθεραπείας. Ιατρικές Εκδόσεις Πασχαλίδης.
  • Hambrecht G., & Rice T. (2020). Clinical Assessment Workbook for Communication Sciences and Disorders. San Diego: Plural Pub.
  • Hedge, M. (2009). A coursebook on scientific and professional writing in Speech-Language pathology. Delmar: New York.
  • Hedge, M. N. & Davis, D. (2009). Clinical Methods and practicum in Speech-Language pathology (international edition). Delmar: New York.
  • Hegde M. N. &Kuyumjian K. (2020). Clinical Methods and Practicum in Speech-Language Pathology. San Diego: Plural.
  • McCauley, R. J., Fey, M.E., Gillam E. (2017). Treatment of Language Disorders in Children (CLI). Baltimore: Paul. H. Brookers.
  • Owens, R. E. (2016). Γλωσσικές διαταραχές. Μια πρακτική προσέγγιση στην αξιολόγηση και την παρέμβαση. Πάτρα: GOTSIS.
  • Pindzola, R. H., Plexico, L. W., & Haynes, W. O. (2016). Diagnosis and Evaluation in Speech Pathology. Boston: Pearson.
URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

https://eclass.uop.gr/courses/2533/